Du er ikke logget på! (Log på her eller søg om medlemskab her!)

Vanilla 1.1.8 er et produkt af Lussumo. Mere Information: Dokumentation, Community Support.

• CommentAuthorNaturalist
    • CommentTime15 Aug 2014 ændret

Ilia, Apatura ilia har haft en god sæson ude på det vestlige Amager i Pinseskoven & Fasanskoven i år, der er observeret flere æglæggende hunner, så jeg regner med den nok skal optræde derude til næste år. Det eneste der kan få populationen til at forsvinde, er et kølig forår i de sidste larvestadier. Jeg er lidt forundret over den ikke er fundet uden for Amager, jeg selv har ledt i skove på det centrale Sjælland og Stevns uden held.

Der har været rygter om att Ilia er samlet væk ude i Pinseskoven i år? Men det er da heldigvis ikke sket, de er bare færdig med flyvetiden.

Her den sidste Ilia hun set ude i Pinseskoven d. 2 august 2014.
      lep148935s.jpg
  1.  
    Jeg glemte at skrive mit navn under artikel; Lars Andersen www.danske-natur.dk
    • CommentAuthorNaturalist
    • CommentTime22 Aug 2014 ændret

Der har været historier om indsamling? Godtnok var der to med net der havde snore op d. 19 juli, men der blev ikke indsamlet Ilia. Jeg selv mødte et par stykker der fortalte at der blev indsamlet, men det har ikke nået på sig. Jeg har været en del ude i Pinseskoven i Ilia flyvetid og der observerede jeg ikke forsøg på indsamling. I fremtiden skal der være foto før jeg tror på det.
    • CommentAuthorkurt
    • CommentTime25 Aug 2015

gennem årene har jeg haft adskillige irislarver i mit larvebur (de er sluppet ud igen). At et forår er køligt generer dem ikke synderligt. Hvis temperaturen er fra 12c og op spiser larverne, men under 12c ophører al aktivitet. Hvordan det er med ilialarver og spisning ved jeg ikke, men mon ikke deres vaner ligner irislarvernes