Du er ikke logget på! (Log på her eller søg om medlemskab her!)

Vanilla 1.1.8 er et produkt af Lussumo. Mere Information: Dokumentation, Community Support.

•  
      CommentAuthorAdmin
    • CommentTime24 Aug 2015

Hej alle,
    Fra Elo Mortensen, Borre på Møn, har jeg modtaget nedenstående tekst og billeder. Som det ses, har der åbenbart været en stor indflyvning af snerlesværmeren H. convolvuli i den forgange uge, men vel heller ikke underligt med tanke på al den varme luft, som har blæst op til os i den senere tid.
    Elo har desuden set dyret på billederne, og han spørger om et bud på arten. Det er tydeligvis en af Hyles-arterne galli, euphorbiae eller måske lineata, men det er svært at se. Jeg hælder mest til snerresværmeren gallii. Giv et bud og begrund!
    På Elos vegne, hilsen Per
    Elo skrev:
    Er der mange snerlesværmer i år?
    Den 22/8 havde jeg 5 stk på en gang i haven.
    I aften 23/8 da jeg var rundt, var der omkring 10-15 stk. De er på mine 2 Kaprifolier og de er også på Kæmpe-Natlys - Oenothera glazioviana.
    Der var også denne ved ikke hvad der er. Se foto. Tænker på Vortemælksværmer (Hyles euphorbiae) ?
      hyles_sp_elo_mortensen_P8230165.jpg
    •  
      CommentAuthorAdmin
    • CommentTime24 Aug 2015

Hyles sp., Borre, Møn, 23/8-2015
      hyles_sp_elo_mortensen_P8230164.jpg
    •  
      CommentAuthorAdmin
    • CommentTime24 Aug 2015

hyles_sp_elo_mortensen_P8230166.jpg
    •  
      CommentAuthorAdmin
    • CommentTime24 Aug 2015

hyles_sp_elo_mortensen_P8230167.jpg
  1.  
    Den er nem nok, man kan se den brede kant på forvinge forkant som indikerer Hyles gallii, og hvis forkant mørke tegning havde været mere delt kunne vi godt tale om Hyles euphorbiae. MVH Lars Andersen