Du er ikke logget på! (Log på her eller søg om medlemskab her!)

Vanilla 1.1.8 er et produkt af Lussumo. Mere Information: Dokumentation, Community Support.

• CommentAuthorkurt
    • CommentTime18 Sep 2015

1stk af måleren sitterata, Husum NEZ 18 sept 2015
    • CommentAuthorSKaaber
    • CommentTime23 Sep 2015

Det ser ud til, at vintertrætheden har indhentet de københavnske lepidopterologer, selv om det er alt for tidligt. Her i vor have er påfugleøjerne ganske vist gået i hi efter de første kolde nætter med temperaturer under 10 grader C., men tidligere års iagttagelser viser, at de ikke sover særlig dybt i den første del af vinterdiapausen og ofte kommer ud i solen på milde oktoberdage. Derimod flyver både nældens takvinger og admiraler stadig her i haven på soldage, og Agatuglen (Phlogophora meticulosa) har tilsyneladende et godt efterårskuld at dømme efter de mange eksemplarer, der sidder på blomsterne i skumringen. Er den nuværende generation af midaldrende samlere blevet så blaserte, at de ikke længere kan glæde sig over det liv og de arter, der trods alt er fremme? I aftes sad der dog en siterata-han på vinduet i mit arbejdsrum. Men den art gider samlerne vel ikke længere melde, skønt den kun har været i Østjylland siden 1995 i min levetid.Jeg håber, at min pessimisme må være ubegrundet. Og tak til dem, der trods alt bidrager positivt til hjemmesiden. SKaaber
  1.  
    Hej Svend Kaaber,

Jég tror, at álle der bidrager hér - bidrager positivt og venligt - ifht deres 'udgangspunkt'.

Der ventes jo formentlig på, at høre lidt nærmere på en anden lidt mere 'varm' tråd, hér på siderne....

Men ellers da....GOD VINTER
    • CommentAuthorSebastian
    • CommentTime24 Sep 2015

Hørt, John - og så er det kun 10 dage siden en Duehale huserede i min amager'kanske sommerfuglebusk:-)
    • CommentAuthorSKaaber
    • CommentTime24 Sep 2015

Tak, Sebastian.
    Det er godt, at der stadig er aktive observatører, der vil fortælle om deres iagttagelser. Og John Faldborg vil jeg ønske en god og meget lang vinterdvale. Venlig hilsen SKaaber
  2.  
    Hej Sebastian,
    Duehale for en lille uges tid siden hér også- Store Torøje, Stevns (se evt DOF-basen); vdv FU på pelargonier. Superdyr, elsker dem....:-)