Du er ikke logget på! (Log på her eller søg om medlemskab her!)

Vanilla 1.1.8 er et produkt af Lussumo. Mere Information: Dokumentation, Community Support.

• CommentAuthorKavin
    • CommentTime27 Sep 2015

Jeg har ofte undret mig over, at jeg aldrig ser Nældens Takvinge eller for den sags skyld Tidselsommerfugl på sukkerlokningssnorene - og jeg bruger dog snorene ganske ofte om dagen.

Men her forleden skete det så. Ikke blot en men hele to Nældens Takvinge sad på mine snore her i slutningen af september.

Hvordan er jeres erfaringer med Nældens Takvinge (og Tidselsommerfugl) på sukkersnore?
  1.  
    Hej Michael,

Jeg har aldrig set nogen af dem på snorene. Hvad med io?
    Den har jeg heller aldrig set.

Mvh.,
    Erik
    • CommentAuthorKavin
    • CommentTime27 Sep 2015

Hej Erik,

Io har jeg ofte set på snorene. Jeg kan alt i alt lige nu huske at have set følgende arter: Iris, antiopa, xanthomelas, io, atalanta, jurtina (ret sjældent), semele (heller ikke så tit) samt aegeria (ganske ofte) og så altså urticae ved denne ene lejlighed. Det foresvæver mig at jeg også har set argiolus, men jeg er ikke helt sikker.

Vh michael
  2.  
    Jeg har set alle dem MK nævner (inklusiv argiolus) undtagen xanthomelas. Derudover c-album (som Michael må have glemt på listen?) og hyperanthus. Urticae kun en eller to gange, io lidt flere. Jeg har en dunkel erindring om, at jeg også har haft megera på, men sikker er jeg ikke.
    • CommentAuthorKavin
    • CommentTime27 Sep 2015

Korrekt Jan, jeg glemte c-album.
  3.  
    Jeg har haft to betula på snore for nogle år siden. Og i år en del io på splat og snore.
    Mvh Thomas