Du er ikke logget på! (Log på her eller søg om medlemskab her!)

Vanilla 1.1.8 er et produkt af Lussumo. Mere Information: Dokumentation, Community Support.

• CommentAuthorBarvid
    • CommentTime28 Nov 2015

Hej,

Jeg har eftersøgt Ptilophora plumigera på primært Lolland, men også Falster i 2014 og 2015.
    Jeg var bla i Mellemskoven på Falster med Erik Steen Larsen og Bent Christiansen d. 1/11-15, men alt uden resultat indtil videre. Jeg satser på en tur til Møn i Fanefjord skov imorgen, men vejret ser skidt ud, nu må vi se.
    I år er plumigera fundet på 2 gamle lokaliteter, nemlig i Præstø og i Mellemskoven på Falster. Det gir jo lidt extra benzin til bålet i min eftersøgning på Lolland, Jeg tænker på om der er nogen herinde der ligger inde med fund, som kan afsløre hvor sent på året arten kan findes i Danmark, udover de fund som ligger i bugbase samt fugleognatur? Jeg er specielt interesseret i om arten kan findes i december på egnede dage, og evt hvor langt ind den kan findes?

Er der nogen der ved om et lunt efterår kan udsætte artens flyvetid ifht artens "normale" flyvetid fra sidst i oktober til sidst i november?

Mvh Barvid.
  1.  
    Der var åbenbart ingen, der havde svaret, da du spurgte. Men siden har Klaus Hermansen jo fundet den to gange i december, så i år kunne det i hvert fald lade sig gøre. Gad vidst om det gælder i alle år med mildt efterår - eller kun i år som 2015 der forener et sent år med et mildt efterår-tidlig vinter?