| Gå til foreningen startside | Gamle rapporter | Udenlandske rapporter |
|
Vigtigt: Information om gældende frivillige populationsbeskyttelser af insekter i Danmark
Husk: Disse rapportsider er kun beregnet til observationer og meddelelser vedr. sommerfugle. Diskussioner, annoncer og lignende indlæg slettes uden varsel! Bemærk venligst at alle observationer skal indeholde mindst artsnavn, dato og stednavn for være brugbare! |
| Dagsommerfugle | Natsommerfugle | Meddelelser |
| Forrige | Tilføj ny rapport | Næste |
| Rapportør | Obs. dato | Distrikt | Obs. type | Magnus Vest Hebsgaard | 8/3-2015 | NEZ | Dagsommerfugle |
|
Pinseskoven med Emil Bjerregård o.a. i dag. Ingen xanthomelas (eller i det hele taget bare noget som helst), trods de (so far) 10 eks. der i dag er meldt ud fra Hornherred, Nordsjælland og Stevns. Skrevet d. 8/3-2015 | Klaus Hermansen | 8/3-2015 | SZ | Dagsommerfugle |
|
Magleby Skov. Jeg drønede ligeledes hjem inden frokost på årsmødet, og der var sandelig en vild xanthomelas, der stadig må flyve rundt. Ang. DNA-barcoding regner jeg med, at Per S. indsætter de links jeg viste d.d. på årsmødet et eller andet sted på websiden. Skrevet d. 8/3-2015 | Steffen Johansen | 8/3-2015 | NEZ | Dagsommerfugle |
|
Asserbo. Ved Stængehus og Bøllejungen fik den lune forårssol citronsommerfuglene på vingerne, så 12 stk. og 1 dagpåfugleøje (io) Skrevet d. 8/3-2015 | Martin Bjerg | 8/3-2015 | NEZ | Dagsommerfugle |
|
Efter veloverstået årsmøde snød jeg for frokosten og for ud i solskinnet; Sonnerup Skov v Kregme gav 1 io, 1 urticae og 1 c-album, Arresødal i Frederiksværk 1 xanthomelas i territorieflugt med en c-album og Bølleljungen endnu en xanthomelas. Så ikke alle xanthomelas er fløjet til Jylland eller druknet i Nordsøen. Lad os få en god sæson med dyr i net og kamera. Skrevet d. 8/3-2015 | Jørgen Krogh | 8/3-2015 | SZ | Dagsommerfugle |
|
Min første rhamni (citronsommerfugl) i år: En han i Sorø Sønderskov Skrevet d. 8/3-2015 | Kurt Vangskjær | 7/3-2015 | NEZ | Natsommerfugle |
|
en Hibernia marginaria på et oplyst vindue i går aftes 7/3 i Husum NEZ, så må det da være forår, normalt har jeg set den i begyndelsen af april. Skrevet d. 8/3-2015 | Steffen Johansen | 5/3-2015 | NEZ | Natsommerfugle |
|
Slangerup. Nu er det forår. Mens bilen blev vasket, på Q8 tanken, så jeg på lamperne, her sad en tidlig skægmåler (pilosaria). Det er altid glædeligt at se denne forårsbebuder. :) Skrevet d. 5/3-2015 | Allan Bornø Clausen | 5/3-2015 | NEZ | Dagsommerfugle |
|
Bør jo næsten meldes her fra Slangerup ås i dag: En nældens takvinge set i solen i dag mens lærkerne synger foråret ind. God Sæsson Allan Skrevet d. 5/3-2015 | Peder Skou | 3/3-2015 | Meddelelse |
|
Hej Flemming. Ring til mig, så skal jeg underholde med det jeg ved. Mvh Peder Skrevet d. 3/3-2015 | Flemming Naabye | 3/3-2015 | Meddelelse |
|
Jeg har med interesse læst Peder Skou's notits om skattefradrag ved donation af samling til dansk museum. Hvem og hvordan fastsættes reglerne for værdien af en samling i sådanne tilfælde. Skrevet d. 3/3-2015 |
| Dagsommerfugle | Natsommerfugle | Meddelelser |
| Forrige | Tilføj ny rapport | Næste |